(^_^V)

mari merepek sesuke ati hihi

Monday 28 March 2011

ape ade dlm laci anda?

haha sudah lame aku x wat entry ni..hm topik tu dah ade ..cume kerajinan tu x de..biase la kakakaka...

ok la..ari ni nk share ngn kamu sumer tentang ape yg ade dalam gobok laci aku..
aku pasti yg setiap kamu yg keje opis ni ade sbuah tmpt iaitu tempat untuk kamu menyimpan stok2 makanan kamu kan..hahaha..
tujuan kite membuat gobok laci simpanan seperti ini adalah x laen x bukan sbb kite xnak makanan kite ni dirembat sesuke ati oleh makhluk tidak dikenali kalo diletak kat pantry opis sendiri..huhu
macam korang x biase kene camni...semalam elok je korg letak sebotoll biskut bulat yg masin2 lemak tu kt pantry..esoknyer bile korg nk mkn je..taraaaaaa!!..beskut tersebut ghaib!..tinggal botol je....magik kan? hehe

so untuk mengelakkan diri kite dari diselubungi misteri seperti itu..maka secara x disuruhnyer kite pandai la membuat stor simpanan sendiri..di bawah ni adalah gobok laci aka stor persendirian aku kt opis..hehe..


~ gobok laci gua yg sgt efisyen hehe ~

hehe dalam stor aku ni ade bermacam2 mende 'yakni' (giler style kat skolah agame dedulu ni) :

1- beskut oat - kengkunun nk diet mkn biskut oat je..last2 menyemak je lam laci ni x dimakan2..haiishh..kakaka... tggu btol2 kemiskinan nnti baru mkn bende ni..kuikuikui

2 -  air kotak (jap aku nk tgk expiry date kt air kotak..kakakaka) ..ok, air laici tajuk delite tersebut dah expired pada 18/05/10 yg lalu..hahahahah yg lagi 2 tu masih selamat lg tuk dimakan..huhu..penyebab utama 3 bijik air kotak tersebut kesepian bertiga lam laci ni adalah aku x baper gemar air kotak buah..ce bagi air kotak ceklat..pasti x smpt bertapak lam laci ni..hahahahaha

3 - kamera oldskool - yg ni en nasil bg aku (jgn salah sangke ok sbb ade 5-6 org lain pon turut dpt same ..wekk!!)..katenye ni dulu gift dr supplier..dah lame tersimpan lam laci beliau..so ari tu beliau kemas laci..tetibe jmpe mende alah ni..syg nk buang katenye (standed en nasil mcm korg x tau) ..so die bg la kitorg ni..haha ni adalah kamera lame yg pkai filem tu..ntah bile aku nk gune pon x tau laaa..sekadar amik je wat persediaan..drpd dibuang begitu saje kan..

4 - teh boh 3 in 1 & nesvita (jap aku tgk expiry date mereka)...hoho...2 peket nesvita tu dah x selamat dimakan sbb dah expired tawon lepas..hihihi..manakala teh boh tu masih dlm keadaan safe mode untuk dikerjain..kahkahkah

5 - apollo layer cake - ni konpem expired sbb sejak aku mule2 menubuhkan stor ni..mende ni la mule2 aku sumbat ..adelah dlm 2 thn lpas miahahahha expiry date die 31.12.2009..kohkohkoh

6 - sebotol supplement evening primrose oil yg akan expired pada ogos 2011..fuhhh masih lg selamat tuk dimakan..hahahah ade la lg tggl dlm 20-30 biji dlm tu..aku stop sbb dulu depa kate muke aku berminyak lg nk mkn kapsul ni nnti tmbh2 minyak..huhu..tp igt nk mkn balik la..rugi ar buang...dah ar mahai..ekekke

7 - mende2 lain yg x baper nk kelihatan mcm pad (heheh), gelang mekdi dan sos soya sushi (yg ni pon dah expired..ngehehehe)...

haha begitu la kisah nyer ape yg berlaku dalam gobok laci simpanan aku..jadi ape kah pula dalam laci simpanan anda? cuba anda tgk kot2 ade dinoso ke kt dalam..sbb dah lame sgt dok main sumbat je kan..kemas x pnah kan..wakakakakak...

adios dulu!!

9 comments:

  1. cececehhh...dpt kamera tu..ahahaha..aku nak gosip jugak blh x? :P agak kemas la ko punye laci kak. ko xtgk lg laci aku. mcm2 ade...tp mknn tadela...hohoho

    ReplyDelete
  2. hmmmm...manyak nyer yg expired ni...ni sekadar nasihat...len kali klau nk wat perhiasan letak luar laci...jgn ltak kt dlm...tp klau tetiba ghaib...niatkn sebgai sedekah...insyaallah dpt pahala...janji niat ngn ikhlas...renung2kn dn slmt amalkn...

    ReplyDelete
  3. cik tk hahah mencik taw nk juge gosip..aku ni ha ade gosip hanget ni ntah bile bley kabo kt ko..kekekek..wey tu laci penyimpanan makanan..mmg la nmpk kemas..aku blom tnjuk lg laci simpanan kertas dan plastik2 beg..hakhakhak

    ReplyDelete
  4. abg haider...nasihatmu akan disemat baik2 dlm otak ku ini ekekkeke..tp selama ni kalo makanan abis di makan makhluk ghaib pon..sayer halalkan jer..heheh

    ReplyDelete
  5. hahaha.. kak ayu, laci sy xde makanan! sume nye adela surat2 serta slip2 gajian.. makanan dimana?? hanya pusing kerosi anda, maka terlihatla makanan yg tersusun rapi di situ. bilik kami, makanan kami.. :D

    ReplyDelete
  6. sara huhu kamoo bertuah sbb x de makhluk ghaib..itu saje yg mau ku kate kan..waka waka eh eh..kakaka

    ReplyDelete
  7. kat ofis aku pun ada makhluk ghaib. yg ni lagi tragis. siap balang pun hilang sekali. dahla balang tu aku pinjam dgn kwn,tak pasal2 je kan aku nak kena ganti. hampeh. ni cite time pot luckla. xtaula sape yg ambik tu.

    ReplyDelete
  8. takde ape nk komen cume tergelak terus bile tgk laci kamu ni.. hahahahha

    ReplyDelete
  9. hahahahha msti kamoo terujakan tgk gobok gua tu nak2 lg bile kamoo dh konpem terkene buatan org ni..miahahahahha

    ReplyDelete