(^_^V)

mari merepek sesuke ati hihi

Tuesday 8 March 2011

Nasi Lemak Daun Pisang Yang Berharga 50 Sen

Pg td tetibe faiz dtg kat aku dan cakap secara slow-slow (mungkin tujuan die x mo org laen dengar kot..aku x baper pasti sangat huhu)..

"kak ayu, tu kat pantry ade ns lemak, En Azlan belanje..banyak tu..pegi la mkn..."
aku terdiam sejenak sambil pandang muke die mcm x cayer ...
"erkkk!!..biar benar ni??" kateku menyoal sungguh2..huhu
"btollll..kak yu pegi la..kang nanti abes plak" kate faiz beria sambil wat memek muke yg meyakinkan...kikikikiki
"alhamdulillahhhhh" kateku dlm ati..

hmmm..itu la ceritenyer..pg td alhamdulillah..penghuni2 pej am ni dpt mkn ns lemak daun pisang free yg mengikut kate faiz dibelanje dek en azlan..bos kitorg..hihi..
tetapi..aku time tu xde la tros menonong je pegi melahap kat pantry..mase tu tengah ade keje yg tengah diusahakan...jd aku setelkan dulu keje aku br la cdg nk mkn..lgpon dah memang perangai aku camtu..kalo tgh buat sesuatu keje tu biarlah kalo bley setelkan ape yg patot...x suke benti tgh2 jalan..

yang iyenye pg td mmg aku berkira2 nk pegi cari brekpes kat luar..tp asek tangguh2 sbb leka wat keje..tup2 faiz plak bg tau ade ns lemak free..ape lagi Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi laaa..murah rezeki kami ari ni..sekaligus dpt save duit brekpes juge..ekekekekeke

dah setel2 kan keje walopon time proses menyetelkan keje tu, perot bagai bercaklempong sakan kt dalam..tetibe dila pun mengajak mengendurikan ns lemak tersebut..aku x tunggu lame..sbb mmg lapa thp gaban beranak 8 dah time tu..kami pon pegi menunaikan tuntutan nafsu mkn tu..aku memula mkn sebungkus je..rupe2nye saiz sebungkus ns lemak tu mmg comel la..bole la diumpamakan di sini mcm baby ns lemak..oleh kerana kitorg berdua ni dh dewasa..maka secara logiknyer kami kene la amik 2 bungkus ns lemak baby tersebut untuk menjadikan nasi lemak itu saiz dewasa..kan kan kan kengkawan?..ngahahahha..maka terkorban la 4 bgkus ns lemak dikerjakan dek aku n dila hihihihiih..puas ati rs sbb dpt mkn ns lemak daun pisang..lame dah x pekena ns lmk daun pisang...mmg btol2 rejeki la ari ni...nk diciterkan lg..pg td ms turun tangga umah aku mmg terpikir2 akan kelazatan ns lemak panas di pg ari yg sejuk ni...ekekekke x sangka dpt plak mkn btol2 ari..ini lah dikatekan rezeki terpijak kot..ekekekke

2 comments:

  1. oo..tak pnggil kitorg pun mkn ns lemak 50sen..hahaa

    ReplyDelete
  2. wey..bukan ko gi kejut la time tu..lg mkn mewah ape..:P

    ReplyDelete