(^_^V)

mari merepek sesuke ati hihi

Thursday 10 March 2011

hp tertinggal kt gerai buah..hoho~

hmm tghari td nk dekat2 kol 12.30 tetibe skrin aku diterjah oleh buzz dari seseorang..
BUZZ!! "kakyu, nk g cari buah2an tempatan x? aku nk pegi ni.." <--- mas la ni buzz aku gune ym hihi..
"hmmm leh gak, aku nk carik minum2an tempatan" aku la tu menjawab ..tetibe tekak ni rasa mcm nk minum air epal segar letak asam boi..perghhhh!! ni time tgh taip ni  pon kecur dah air liur ku...hahahhaha adoihla..

so kitorg bertiga, aku, mas n ina pon pegi la berbondong ke gerai buah2an seberang tambak tu..mokla x ikut sbb die bz nk masukkan data lam sistem SKT..so die hanye mampu mengirim jew ngn ina...

sampai2 kt gerai tu..mula lah kitorg dok belek-belek kesemua buah2an yg ade lam tmpt pameran rasmi gerai tu..last2 aku n mas pilih honeydew, ina pilih betik n jambu rsnye..pastu aku plak order air epal asam boi yg diimpikan sejak td tu..hihi

pastu aku soh akak tu tolong potongkan kecik2 buah honeydew tu..senang kitorg nk mkn nanti...tp la kan ..agaknye akak tu org baru..maka terkial2 la die memotong buah2 tu..dah potong kecik2..kaut je skali masuk plastik..ni tak..dicucuknyer potongan buah2 tu ngn pisau then masukkan lam plastik buah tu secara terkial2..hangen jua ku rase..tp aku menyabarkan diri kerana memikirkan die org baru kan..so diamkan ajer..tgh masukkan buah2 tu leh lak tergelincir sepotong ke bwh..dah die menggelabah amik buah baru sbb nk ganti buah yg dah kurang 1 potongan tu..adoihla..kesabaran btol tau tak..huhuh

lps dah masukkkan buah tu ke dlm plastik..aku pon amik la sbb nk letak asam serbuk bg perasa kt buah tu kan...time tu aku letakkn purse n hp kt atas meja..lepas dah selesai kitorg pon berjalan pulang ke opis..sblom tu singgah sekejap kt gerai jual mknan goreng2 kt pintu gate tu kan..sampai2 je gerai tu baru la aku sedar yg aku hanya memegang purse n plastik buah je!!!!! arghhhhhhhhh mane hp ku?? HP KU TINGGAL KT GERAI BUAH!!!

adoih la..cpt2 aku bg plastik buah tu kat tgn mas n tros maraton berlari ke gerai buah tu balik..smbil2 tu berdoa agar hp tu ade lg..sambil2 tu jgk berpikir kalo dah kene rembat abisla nombor2 hp dlm tu serta gambo2 vogue aku sumer ..habes laaarrrrrr..huwa huhuhu

dari jauh aku sempat tgk bhgn dpn meja x nmpk ade objek cam hp pon..fuhhh gabra aku time tu..bile dh dekat bru nmpk rupe2nye hp ku masih ade lg..elok je terletak secara tegak kt tepi tmpt asam serbukkk..huhuhuhu alhamdulillahhhhh still ade lg..walopon time tu tgh ramai bebudak cine dok membeli buah..tp dorg x psn or x selera kot nk cilok hp SE W910i tu kot..hp tu dah agak lusuh rupe parasnye ..terkopek2 cat yg bhgn bwh kiri kanan die..yg lain2 stil ok lg..cume biase la kekadang hang..biase la SE kan....

alhamdulillah sesangat la..jodoh hp tu masih ngn diriku lg..ekekekke..so lps amik tros la aku kembali ke kedai mkanan goreng2 tu..dr jauh nmpk mas n ina dok memandang ngn penuh tanda tanye ..aku sengih je dr jauh sambil wat adlips mengatakn ade2 sambil terangguk..hahah lepas tu kitorg pon balik opis ngn gumbira..hahaha

No comments:

Post a Comment