(^_^V)

mari merepek sesuke ati hihi

Monday 14 March 2011

bile tibe hari boring..huhu

hmm ok..ari ni adalah ari paling boring aku pade tahun 2011 kot..huhu
aku tau korang pon penah melalui ari2 keboringan camni kan..
bayangkan dr pg td hanye ade 1 keje je yg aku dpt??
ni kalo org2 bz yg bace ni pasti dorg cakap..adoi la bertuah nyer si anu tu..(si anu tu aku la hehe)
padahal aku yg merasa ni ya ampunn..terseksa yg amat (eceh gile x bley blah statmen ni, kalo bos bace ni pasti menangis..haha)...

tp nk wat camne kan..itu sumer kenyataan ..walopon agak pahit untuk dibace oleh org yg bz hahahah
ok la...siyesly mmg today ade 1 keje je untuk aku setelkan..
yg lain aku dok ngadap fb, paper online, ohbulan dan blog zackzukhairi..kehkehkeh
frankly speaking ..naseb aku ni teramatla bertuah nyer jika nk dibandingkan ngn2 org2 sokmo bz di luar sane..
lgpon bukan aku saje2 x membuat keje..dah mmg keje2 aku sumer dah setel dan keje2 baru blom dtg lg..
sememangnyer keje aku ni x tentu masa..ade kale banyak smpai x menang tgn..ade kala sket sgt smpai kdg2 1 ari x de keje lgsg..

tahun 2011 ni antara azam aku iye lah..x nak menangguhkan keje mcm tahun2 seblom ni..
yg mane aku rs smpai ke ari ini azam aku tu nmpk macam berjaye laa..
bukan mau cakap lawa la kan (mcm org dulu2 nyer bahase)..
tp alhamdulillah setakat ni sumer keje aku tahun diselesaikan secepat yg bole..

sbb nyer aku dh belaja dah..
kalo kite melambat2 kan sesuatu keje tu..
kdg2 sampai x tebuat sbb dah lupe..
pastu bile saat keje tu ditanye br la kite menggelabah nk selesaikan
maka hasilnyer akan jd cincai je kdg2..
jd itu adalah x bagus untuk prestasi dan diri kite sndiri..
walopon kite nmpk kool diluar tp di dalam pasti terasa akan ketidakbestan tersebut..
percaye la..aku dah alami nyer..

eh sebnanye aku nk ckp juge pasal monday blues..
so ari ni ade lah ari isnin..jd ramai org menyalahkan ari ni sbgai sebab dorg malas nk wat keje
dorg kate : "adehhh malasnyer nk wat keje ..monday blues laaa huhu"
eh apsal lak nk salahkan ari ni plak..
padahal nyer ko dah sedap bercuti 2 ari kt umah..pastu nk keje balik dah malas..
hihihihi..

tapi tu la lumrah kehidupan..
tak kan ko nk lepak je kat umah berhari2..
kalo laki ko kaye or mak ayah ko kaye raye..
then x pe la ko dok umah x yah keje
dok perabihkan rete laki or mak ayah ko tu..

so sbb nk dptkan duit tuk tampung kehidupan kite sehari2 ni..
maka nak xnak terpakse la kite keje pada ari isnin tersebut sehingga ari jumaat..ekekekeke
begitu la seterusnya smpai abg jamil mamposss..hahahha tetibe..

tp aku tgk kan org2 kaye tu..
tetap juge bekerja membanting tulang dr pg smpai ke malam
smpai x de masa tuk anak bini kt umah
eh tapi tuk skandal ade plak mase..opssss!! hahaha

mgkin korang penah dgr kata2 camni:
besar kerak maka besar la periuk nyer..ke terbalik aku pon x sure huhu
kata2 tu bermaksud makin besar pendapatan kite..
maka makin byk kehendak dan utang2 piutang kite..
jd oleh sbb itu la, ade sesetengah org yg dah kaye lg nk makin kaye..
sbb dah jd macam hamba kepada duit..huhuhu

jadi pembace2 sumer..
berpada2 la kite dalam kehidupan..
bekerja2 jugak..tp amal ibadat jgn dilupe..
x gune kite keje bagai nak mam..
tapi hasil yg kite dapat tu x de keberkatan
alih2 jd bahan bakar api nuraka lak di ari kemudian..huhu ngeri sey..
jadi besederhana la dalam kehidupan..

sekian, khidmat masyarakat ini di bawakan oleh kakyuyupinky..hahahaha terbaekk..

6 comments:

  1. me too..boring2..xsabor nk g kursus esok..hahahaha..jgn jeles..k.yuyu..don't forget my blog ye!

    ReplyDelete
  2. amar weh..tu la akibat boring tahap gaban..harharhar

    ReplyDelete
  3. ina..weh blog ko x hapdet + jeles dpt g kerusus huhuhu

    ReplyDelete
  4. k.ayu, sgt comel perubahan belog mu ini.. huhu.. santekk! btw, i cilok ur nyer free clock n calendar software tu ek.. krn sgt menarik perhatianku.. boley kah? hehehe

    ReplyDelete
  5. ejum: leh aje nyah..xde masalah nyer..perkara baek harus la dishare..hahahah

    ReplyDelete