(^_^V)

mari merepek sesuke ati hihi

Tuesday 15 March 2011

pegi walimatul urus fizi dan rahah pada ari ahad.

ok guys..pada ari ahad lepas bersamaan 13 Mac 2011..aku dan jo telah pegi menghadiri majlis walimatul urus En Hafizi dan isterinye Puan Siti Rahah yg cantek jelitest ala2 model hindustan tu di Rantau Panjang, Klang, Selangor Darul Ehsan..ekekekeke

fizi n raha ni dah bernikah bulan 12 tahun lepas dan resepsi belah pmpuan pon telah diadakan selepas pernikahan mereka..jadi kali ni majlis resepsi belah lelaki pule..
dulu time belah pompuan nyer resepsi, depa x jemput kami pon..nk dijadikan citer..2-3 mggu sblom majlis terjumpa la si hafizi ni kt restoran jamek..mase tu kami tgh bekpes sesuke ati kt situ..muahahahah..

tembak nyer tembak si fizi pasal die x jemput kamiorg tu..puas juge la die bg explanation nape die x jemput ke majlis resepsi belah pompuan die tu..akhirnyer kami pon puas ati laa dan x amik ati lg..
fizi kate; "alaaa..nnti majlis saye btol2 sayer jemput la akak dan laen2 yeaa..ni majlis belah pompuan sayer pon xbrani nk pandai2 jemput..nnti insyaAllah bulan 3 sayer wat kenduri..time tu akak jgn x dtg taw.." kate fizi bersulamkan sengihan die tu...ekekekeke

ok la..kami x de la sgt nak amik ati..just saje2 je usik die ..ekekekeke..kalo depa x jemput pon..kami tetap doakan depa nyer perkahwinan kekal hingga ke akhir hayat..sape yg x nak tgk kwn sndiri idup bahagia kan kan kan..

so di bawah ini ade disertakan kad perkahwinan mereka..hehe



jadi pade ari kejadian..aku n jo kuar kol 12 lebih dr umah di sg buloh..sampai umah kenduri dlm kol 1 lebih..
kalo ikutkan x jauh pon rantau panjang dgn sg buloh..tapi oleh kerana disebabkan kami ni telah jauh kesesatan hingga nk menyampai ke port klang sane..maka sejam lebih jgk la amik mase nk sampai btol2 umah kenduri..hahahahaha aku igt kalo x jmpe kan aku nk tros g tanjung giler je la mkn seafood..wakakaka

ok sesampi je kat sane..nmpk sahril, jun, pidaus n azman baru sampai juge..ngeee..tp mereka x nmpk kami..kami je nmpk mereka dr blkg..hahahaha
jaoh juge nk menapak ke khemah perantin..ade la lam 100 meter..dah la aku pkai heels huhuhuhu tepakse la buat2 rilek..pdhal urat kaki je tawu betapa terseksa nyer membetis sejauh 100 meter..hahahahah cover! tu yg penting..
sampai je kt meja makan pengantin aku pi la salam ngn siti rahah n lambai2 kat fizi..berseri2 muke depa berdua ni..maklumla hari bahagia kan..hehehe
pastu gi la amik makanan dgn pantasnyer..nak2 lg ms tu mmg btol2 lapar lak tu..mmg saje je bekpes x mkn banyak sbb nk mkn kt umah pengantin..wakakakaka harus laa..
menu ari tu terdiri drpd: nasi putih, masak lemak kuning nenas + ikan masen, rendang daging, ayam goreng tepung, sambal belacan dan ulam2an dan buah2an mcm biase..ade juge menu sampingan disediakan seperti: ubi rebus, sambal ikan bilis, kambing panggang dan soto..minuman plak terdiri drpd: air soya panas n sejuk dan air asam boi sejuk..perghhhhhh..pelbagai kan menu kat kenduri fizi ni..mmg syiok ar..terbaek..ekekekeke

lps amik makanan kami pon pi la duduk sekali ngn geng2 td..dorg pon mase tu tgh gilir2 amik mknn..ekeke
ms tgh mkn sahril telah baek ati mengambil sepinggan dagen kamben panggang untuk aku..ok la perasan sebnanye..die amik kan untuk tunang die sebnanye iaitu si cantek manis chinese look June..sbb jun dok sblah aku.so dpt la aku menumpang tuah jun skali..wakakakkakka x keji kan?

dah selesai mkn kitorg masih lg lepak kat meja tunggu fizi dtg wat lawatan sosial die kan..dalam kenduri, pengantin mmg wajib wat lawatan sosial camni..kene pergi kt setiap org dan salam..baru la berbudi bahasa budaya kite kate siti nurhalipan..hehe

x lame tu fizi pon dtg ngn wifey cantek jelitest die tu..borak2 ngn kami sambil tnye2 kaba dan sempat juge la aku mengepaw goodie bag dr die..kakakakkakaka goodie bag tu patot dipaw selagi bole..aku pasti kwn2 pon ade rs yg same kan..hahaha tp salu aku wat pangai ni kalo pengantin tu rapat..kalo setakat ikut mak g kenduri jiran2 sekampong...x de la aku wat pangai camni..aku duk diam2 malu tunduk membisu hahahahaha propa btol..

ok la ..fizi mmg bg goodie bag tp die kire 1 family 1 bag..kakakak so aku n jo share 1 goodie bag..hahaha x pe la..janji ade ok..so isi dlm goodie bag tersebut ialah sekeping buku ma'thurat, mug saiz giant yg tertera gambo kedua2 pengantin (sweet jugek idea ni)..dan juge sebjik telur itik rebus..hah! telur itik??? korang pnah x dpt telur itik g kenduri? biase nyer dpt telur ayam je pon..paling mewah dpt telur puyuh 3 biji..haha xpnah lg la dpt telur itik ni seumur idup..agak teruja siap kecos lg wat diskasyen ngn mak kat umah after that ekekekeke..biase la ..mmg pangai aku kalo dpt ape2 gift dr kenduri aku akan bgtau mak same la ngn ape yg  mak dpt dr kenduri aku sebuk nk tawu kahkahkah..tabiat ok..

jd dh lps abis mkn, sesi berborak dan mendapat goodie bag maka tibe la sesi bergambar bersama pengantin..so ade la letak sekeping gambo kt bwh ni..sekeping je la ade..sbb nyer aku x de kamera sendiri..ni tumpang kamera kwn2 je la..haha enjoice!!

~ gambar ni ihsan dari saudara andrea firlo aka firdaus yg ensem..ekekeke ~

2 comments:

  1. vongok je budi bahasa bak kata siti nurhalipan tu... xtahan aku gelak...

    ReplyDelete
  2. hahaha apekah mksud cik tk tu? cik tak kesah ek? akaka

    ReplyDelete