(^_^V)

mari merepek sesuke ati hihi

Wednesday 20 April 2011

caklempong di hatiku~~

hmm diam x diam..rupenye dah nak hampir setahun aku join group caklempong kt upm ni..dan tanpa ku sedar, aku semakin hari semakin jatuh cinta ngn alat muzik ni (adeh ayat gua x bley blah beby..hahahahaha)..

ok la..entry kali ni nk ceta psl caklempong ni la..aku start join grup ni bln 5 thn lps..mule2nye sbb caklempong ni dikategorikan sebgai kursus..jadi aku nk lengkapkan kursus 7 ari dan sementelahan time tu, kursus aku mmg dlm kemiskinan la..dan si sya ni dok ajak2 aku join (die ni dah join dulu grup ni..kitorg kenal kat grup koir..hahah jgn x caye aku penyanyi koir dulu hahahahahhahaha)..jd aku p la menjoinkan diri ke grup ni..time tu kursus dah seminggu berjalan..tp kemasukan masih bley diterima lagi..heheh sebbek..dah rezeki aku kan..

memula jumpe ngn cikgu caklempong iaitu cikgu zali..wah! siyes je aku tgk muke die ni...akot jugak..huhuhu time tu jumpe kt bengkel puisi Roslan Madun (korg kenal x roslan madun? die ni sometimes ade berlakon kt tv..sore die merdu gile hehe)..sya tye kat die samada leh bwk lg member tuk caklempong..die kate ok, x de masalah...bwk le...then aku pon masuk la ngn jayenye ke dalam kelas caklempong die..

so dr situ la aku memperkembangkan skill2 bermain caklempong aku..aku main bhgn sawa..caklempong ni ade 3 bahagian iaitu gereteh, sawa dan tingkah..masing2 kombinasi bunyi yg berlainan..jgn korg igt samo je bunyi set2 caklempong tu..ekekeke..

dulu mase mule2 ..seksa tol nk pahamkan note2 muzik tu..krocet, semibrif, roll n mcm2 lg huhu..pastu nk igt bentuk2 togeh tu dan igtkan pnjang pendek bunyi die lg ala2 harakat la kalo kite ngaji muqaddam kan heheh

skng ni alhamdulillah laa..aku dh leh agak camne bunyi beat2 toge tu sumer kalo yg bentuk biase aku nampak...kalo pelik sket tu kene la refer kat cikgu2 kami..hehe

ukhuwah dlm grup ni juge bagusss sgt..time huha2 kitorg cam kwn2 je sumer..tp time blaja, masing2 kene patuh pade arahan cikgu..ye lah mereka kan cikgu kite..kwn kwn jgk..time blaja msti siyes ok!!..

setakat ni kitorg dah 5x buat show..antaranya kt dinner hotel renaissance melaka, kat konvo upm, kat wedding dusun nanding dan program2 kebudayaan..ujung minggu ni 24 april insyaAllah kitorg akan perform di hotel legend untuk dinner anjuran Penerbit..heheh

kadang2 aku x percaye aku skng ni dh jd pemain caklempong siap pi perform kat atas pentas nu...x prnah terpikir nk jd musician camni..tp ape2 pon aku sgt menyukai caklempong..dan harap dpt mengasah bakat aku ni menjadi lebih baek di masa akan datang..dan bile difikir2kan mmg aku ni dr kecik dulu agak cenderung ke arah mende2 berkaitan seni..ekekeke..hobi aku dulu pon melukis hahaha korg caye x?

ok laa..aku letak pic2 caklempong n video clip klas caklempong kitorg semalam..enjoice!!

amaran: alamek! aku dpt upload 1 pic je dr smlm..so u guys enjoy the story dulu ha..pic2 lain akan menyusul kendian disamping pic kayu pemukul bonang yg patah riuk gua kerjain tu..kakakakaka

~ ni adelah fail nota muzik sayer ~

~ minggu ni kitorg pektis lagu ni ~

~ pemalu (kayu pemukul bonang) gue yg hancur gue kerjain kakakaka ~

5 comments:

  1. ttiber aku bru terperasan cik SAHYU nie ader blog...haha...dan2 plak aku terbaca pasal cak lempong nie...syok2...good...all d best to our cak lempong group....

    ReplyDelete
  2. hahah SAZZZZ!! aku tau mate ko mmg trg bile trnmpk perktaan caklempong kan kan kan walopon ko kt kedah kan kan kan akakaka

    ReplyDelete
  3. bestla ko kak. dpt men caklempong. aku nk men cak2 pon xmampu... hohh... aku nk berguru dgn ko blh? ko jadikla mentor aku.. tunggu ajarku sifu gitu... hahaha

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. nak skor caklempong boleh... hehe

    ReplyDelete